افزایش تماس های سرویسکاران به شما روش هایی ساده برای بازاریابی در فضاهای مختلف را آموزش میدهیم.
پکیج و آبگرمکن از جمله وسایل ضرروی و پرکاربرد منزل هستند و در صورت خرابی باید فورا تعمیر شوند.
مشتری برای اینکه زودتر مشکل دستگاهش برطرف شود احتمالا با چند نفر تماس میگیرد.
سرویسکاری که شماره تماس خود را در جاهای مختلف قرار دهد قطعا تماسهای بیشتری با او خواهندگرفت.
اما سرویسکاران و تعمیرکاران شماره خودشان را در چه جاهایی میتوانند قرار دهند تا مشتریان آنها را پیدا کنند؟ یکی از تکنیکهای بازاریابی و فروش تحلیل رفتار مشتریان است. بازاریاب ها و فروشندگان با تحلیل این رفتارها کارهای حساب شده ای انجام میدهند تا فروش انجام شود.
ما در این مقاله رفتارهای احتمالی مشتریان را در زمان بروز مشکل برای آبگرمکن و پکیج بررسی می کنیم .
سپس بر اساس آن اقداماتی انجام میدهیم تا شانس خود را برای دریافت تماس بالا ببریم.
نکته مهم : قرار نیست هر تماسی به مشتری تبدیل شود.
زمانیکه تعداد تماس های دریافتی شما افزایش مییابد شانس تان برای پیدا کردن مشتریان خوب و خوش حساب هم بیشتر میشود.
در ادامه 7 جایی که مردم برای پیدا کردن شماره سرویسکار احتمالا به آنجا مراجعه کنند را می آوریم.
سپس توضیح میدهیم که به عنوان یک تعمیرکار دقیقا باید چه کاری انجام دهید تا با شما تماس بگیرند.
این اقدامات بطور حتم باعث افزایش تماس های سرویسکاران میشود.
1- مشتری در لیست شماره های ذخیره شده در گوشی خود به دنبال سرویسکار میگردد
گوشی موبایل افرادی که با آنها به هر نوعی در ارتباط هستید یک مکان تبلیغاتی رایگان و همیشه در دسترس است که باید به بهانه های مختلف نام تان را در آن درج کنید.
وقتی با فردی آشنا میشوید از او بخواهید شماره تماس شما را در حضور خودتان در گوشی موبایلش ذخیره کند.
البته آنها بزودی نام تان را فراموش خواهند کرد بنابراین درخواست کنید در جلوی اسم تان حتما تخصص و شغل شما را بنویسند.
کلماتی مثل تعمیرکار، سرویسکار، پکیج ، آبگرمکن یا ترکیبی از اینها.
همینطور زمانیکه به خانه مشتری میروید مطمئن شویدشماره تماس شما را را داخل گوشی خود ذخیره کرده است.این احتمال وجود دارد که شماره خارج از لیست مخاطبین باشد مثلا آن را از روی یک کارت ویزیت خوانده باشد. کارت ویزیت یا هر نوع کاغذ تبلیغاتی هم خیلی سریع گم یا پاره میشود.
2- مشتری روی دستگاه پکیج یا آبگرمکن به دنبال شماره سرویسکار می گردد
یکی از جاهایی که خیلی زود به ذهن مشتری خطور میکند برچسب تبلیغاتی سرویسکار روی دستگاه پکیج و آبگرمکن است.
بخصوص زمانیکه فردی اسباب کشی میکند به دنبال یک سرویسکار جدید میگردد .
شما با برچسب خود روی دستگاه اعلام میکنید که من سرویسکار فعال در این منطقه هستم.
بنابراین در اولین فرصت یک برچسب تبلیغاتی سفارش دهید و از طراح بخواهید شماره تماس تان را بزرگ و خوانا روی برچسب بنویسد.
در مورد طرح برچسب یک نکته رو در نظر بگیرید که کلمات باید بزرگ تر و خوانا تر باشند، برچسب مثل کارت ویزیت نیست که مشتری آن را جلوی چشم خود بیارد.
روی برچسب حتی المقدور متن کمتری بنویسید با اندازه درشت تر طوری که از فاصله دورتر براحتی خوانده شود.
3- مشتری برای یافتن سرویسکار با 118 تماس میگیرید.
برای افزایش تماس های سرویسکاران حتما شماره خود را به عنوان نمایندگی نصب و سرویس پکیج و آبگرمکن در سامانه 118 شهر خود ثبت کنید.
گرفتن شماره از 118 از روش های سنتی است که هنوز بسیاری از مردم از آن استفاده میکنند.
در اولین فرصت به یکی از دفاتر پیشخوان مراجعه کنید و شماره ثابت خود را در سامانه 118 ثبت کنید.
این کار یک آبونمان دارد که مبلغ ناچیزی است که روی قبض تلفن دفتر کار شما می آید.
4- مشتری برای یافتن سرویسکار به سایت دیوار یا شیپور مراجعه میکند
یک آگهی بسیار خوب و حرفه ای با عکسهای مناسب و عنوان جذاب روی سایت دیوار قرار دهید.
کسانی که همیشه روی سایت دیوار آگهی دارند و حتی برای آن هزینه میکنند تماس های خوبی دارند و مشتریان جدید خوبی پیدا میکنند.
در بعضی ازمناطق این باور اشتباه وجود دارد چنانچه روی سایت دیوار آگهی بگذارند ، مردم تصور میکنند که کسب و کار این فرد کساد شده و دست به دامن سایت دیوار شده است.
تصوری که برای رقبا فرصت بسیار خوبی فراهم کرده است تا مشتریان سایت دیوار را مال خود کنند.
در مورد گذاشتن یک آگهی خوب و حرفه ای روی دیوار مقاله 4 روش بازاریابی برای سرویسکاران رو از دست ندید.
تقریبا برای همه جا افتاده که گوگل پاسخگوی بسیاری از سوالات است.
یکی از کارهایی که باعث افزایش تماس های سرویسکاران میشود استفاده از نقشه گوگل است.
مشتریان در گوگل تایپ میکنند تعمیرکار آبگرمکن در مشهد ، تعمیرکار پکیج غرب تهران ، نمایندگی پکیج بوتان در یزد
در واقع او به دنبال کسی میگردد که از لحاظ مکانی به او نزدیک باشد تا سریع تر کارش راه بیفتد.
سایت گوگل امکانی به نام گوگل مپ را فراهم کرده است که مردم میتوانند کسب و کارهای نزدیک به محل زندگی خود را در آنجا پیدا کنند.
شما با درج اطلاعات مکانی و شماره تلفن خود در روی نقشه گوگل می توانید خود را در دسترس این افراد قرار دهید.
اگر روی گوگل مپ هنوز محل کسب و کار خود را مشخص نکردید خیلی سریع تر این کار را انجام دهید.
پیشنهاد میکنم این کار رو برای نقشه های اسنپ و بلد نیز انجام دهید.
در ویدئوی زیر به شما آموزش دادم که چطور کسب وکار خود را روی گوگل مپ ثبت کنید.
6- مشتری برای یافتن سرویسکار از دوستان خودش کمک میگیرد
بعضی از افراد به دوستان مورد اعتماد خود مراجعه میکنند و اطمینان دارند که او سرویسکاری قابل اعتماد به آنها معرفی خواهد کرد. اگر میخواهید مشتری شما را به دوستان خود معرفی کند علاوه بر جلب رضایت او باید کاری کنید که مشتری شما را فراموش نکند. بطور طبیعی بسیاری از مشتریان به زودی شما رو فراموش خواهندکرد. برای اینکه در ذهن آنها ماندگار باشید باید هر از چندگاهی به بهانه ای خودتان را در ذهن آنها یادآوری کنید. چیکار کنیم که مشتری ما را فراموش نکند؟ یکی از بهترین کارها ارسال پیامک از گوشی شخصی خود به مشتریان است. پیامک را در بازه های زمانی طولانی انجام دهید نباید هر هفته به او پیامک بدهید بطور کلی اگر در سال 4 یا 5 پیامک هم به یک مشتری بدهید کافیست . ضمنا این کار نباید بصورت انبوه انجام شود. مثلا این طور نباشدکه یک پیامک با متن یکسان را برای 50 نفر بصورت یکجا بفرستید. چون سیم کارت شما توسط مخابرات مسدود میشود مثلا درهفته برای 50 نفر بصورت پراکنده در زمان های متفاوت پیامک ارسال کنید. البته پیامک شما باید یک سودی هم به آنها برساند ، بهترین کار این است که یک نکته آموزشی کوتاه ارسال کنید یا چیزی را به آنها یاددآوری کنید. با این کار شما در ذهن آنها ماندگارخواهید ماند. به عنوان مثال در زمان شروع فصل گرما به آنها یک پیامک بدهید. متن زیر یک نمونه پیامک مفید و تاثیرگذار است. آیا میدانید در شروع فصل گرما نیازی به بستن شیرهای رادیاتورپکیج نیست ( تاسیسات رضا) سرمای شدیدی در راه است اگر پکیج شما در فضای باز نصب شده با پتو روی شیرآلات را بپوشانید تا دچار یخ زدگی نشود. ( تاسیسات رضا) فصل گرما در راه است، برای سرویس کولر آبی خود حتما از قطع بودن جریان برق کولر مطمئن شوید ( تاسیسات رضا) این پیامک باعث یاددآوری نام شما برای ذهن های پر مشغله و فرموشکار مردم امروز میشود و شانس شما را وفاداری مشتری و همچنین معرفی شدن به بقیه بسیار بالا میبرد.
7- مشتری با شرکت سازنده دستگاه تماس می گیرد و درخواست سرویسکار میکند.
برای گرفتن این مشتریان باید نام تان به عنوان سرویسکار مجاز در شرکت ثبت شود.
شرکت ها شرایط خاص خودشان را برای دادن کد سرویسکاری دارند.
به عنوان مثال برای گرفتن کد سرویسکاری از بوتان باید مدارک فنی حرفه ای تعمیر آبگرمکن و پکیج را بگیرید ، مغازه داشته باشید و آزمون بدهید.
همین الان میتوانید به سایت بوتان مراجعه کنید و فرم درخواست کد سرویسکار را پر کنید.
این اقدام مهم ترین کاری است که باید انجام دهید تا نزد مشتری به عنوان یک فرد معتبر و متخصص شناخته شوید.
اگر این هفت کار را بصورت اصولی و درست انجام دهید مطمئن باشید بعد از مدتی افزایش قابل توجهی در تعداد تماس دریافتی از مشتریان خواهید داشت.